Alle Texte

Hier finden Sie alle Artikel der Print- und Onlinerubriken der Zeitschrift für Medienwissenschaft (ZfM).

Alle Artikel zum Schlagwort Medientheorie.

Filtern nach:
Heft-Artikel
18 (1/2018) – Medienökonomien
Heft-Artikel
18 (1/2018) – Medienökonomien

Zur Beziehung von Medien- und Organisationstheorie

Heft-Artikel
17 (2/2017) – Psychische Apparate

Zum Verhältnis von Psychoanalyse und Medientheorie

Onlinetext
Henri Colboc, Georges Philippe: Rungis market, 1964–69, model

An Email-Interview about Media, Architecture, and the Aesthetics of Organization

Founded in 2000, the quarterly journal Grey Room has been one of the leading forums for scholarship at the intersection of architecture, art, media and politics. Architecture’s relation to (other) media has also been one of the main research topics of Grey Room’s founding co-editor Reinhold Martin. In his widely acclaimed book The Organizational Complex (2003), Martin analyzes post-war corporate architecture as a technology of organization, reflecting on its entanglement with the discourses of cybernetics and systems theory as well as new communication technologies.

Heft-Artikel
12 (1/2015) – Medien / Architekturen

Ein E-Mail-Interview über Medien, Architekturen und die Ästhetik der Organisation

Heft-Artikel
08 (1/2013) – Medienästhetik
Heft-Artikel
01 (1/2009) – Motive